LEDIG STILLING:

Jurist

Søknadsfrist: 1. august

Statens vegvesen arbeider for å skape et smart og sammenhengende transportsystem på vei for hele Norge.

Søknadsfrist: 1. augsust

Arbeidssted: Drammen

Jobbtype: Jurist

Type stilling: Fast

SØK STILLINGEN HER

Ønsker du å forvalte og utvikle regelverket for alle kjøretøy i Norge?

Har du god forståelse for offentlig forvaltning, men samtidig ønsker å være med å utvikle regelverk, sørge for at vi forvalter data på en god måte? Er du i tillegg opptatt av å sikre at regelverk, prosesser, rutiner og digitale løsninger henger sammen? Da har vi den rette jobben for deg. 

Du blir en del av et sterkt fagmiljø med 38 engasjerte og initiativrike medarbeidere.

Vi har hovedansvar for å forvalte og håndheve de nasjonale godkjennings- og registreringsordningene for kjøretøy. I tillegg har vi også ansvar for å forvalte alle kjøretøyene I Norge og kjøretøysystemene. Dette innebærer at vi forvalter og videreutvikler regelverk. store mengder data, og digitaliserer offentlige tjenester. Vi har et stort ansvar som krever tett tverrfaglig dialog internt og ekstern, og med andre aktører som f.eks. Politiet, Skatteetaten, Tolletaten, forsikring- og bilbransjen, og internasjonale aktører.

Les mer om hvordan det er å jobbe hos oss: Gjør en viktig jobb for trafikksikkerheten (https://www.vegvesen.no/om-oss/jobb/hvorfor-jobbe-i-statens-vegvesen/gjor-en-viktig-jobb-for-trafikksikkerheten/)

Arbeidsoppgaver

Vi søker en dyktig jurist, som ønsker å bli en del av vårt fagmiljø. Stillingen er vikariat på ett år.

Hos oss får arbeidsoppgaver innen:

  • saksbehandling, rådgivning, utredninger og regelverksarbeid innenfor våre ansvarsområder Du får også ansvar for å koordinere internt i avdelingen og mot andre enheter i Vegvesenet

  • personvern og sikkerhet, herunder også internasjonal datautveksling

  • juridisk relaterte oppgaver innenfor hele trafikant- og kjøretøyområdet

  • sikre god dialog med andre enheter i Statens vegvesen, bransjeorganisasjoner og myndigheter nasjonalt og internasjonalt

Kompetansekrav

Du må:

  • mastergrad i rettsvitenskap/juridisk embetseksamen

  • god skriftlig og muntlig formuleringsevne på norsk og engelsk

Vi legger vekt på at du har: 

  • kunnskap og erfaring innen forvaltning og myndighetsutøvelse, personvernregelverket og erfaringer med oppfølging av EØS-bestemmelser i norsk regelverk. 

  • god digital kompetanse, er nysgjerrig på digitalisering og bruk av nye digitale verktøy og løsninger i arbeidshverdagen. 

  • erfaring fra tolkninger, utredninger, lov- og forskriftsarbeid og offentlige anskaffelser 

  • evne til å håndtere flere ulike oppgaver parallelt

Du må kunne sikkerhetsklareres.

Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi at du får en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra HKDIR (https: hkdir.no/utdanning-fra-utlandet).

Hvorfor skal du velge oss?

Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Du påvirker samfunnsutviklingen og får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg ansvarsfulle oppgaver og du vil få utvikle deg, både faglig og personlig, i takt med samfunnets nye utfordringer. Vi tar godt i mot deg, og du blir en del av et fellesskap med godt arbeidsmiljø i hele landet.

Vi tilbyr deg også disse godene:

  • fleksitid og gode ordninger for avspasering

  • god pensjonsordning og muligheter for lån i Statens pensjonskasse

  • mulighet for trening i arbeidstida eller støtte til treningsaktivitet

  • gode muligheter for faglig påfyll

Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.

Krav til søknaden

Fyll ut feltene "Utdannelse" og "Arbeidserfaring" og last opp relevante vitnemål og eventuelle attester.

Tester og bakgrunnssjekk

Vi bruker arbeidspsykologiske tester for å vurdere kandidaters egenskaper, ferdigheter og egnethet for stillingen. Disse testene bidrar til å sikre en rettferdig og objektiv vurdering av alle kandidater, og de hjelper oss med å finne den mest kvalifiserte personen for stillingen. Vi bruker også bakgrunnssjekk på utvalgte stillinger for å verifisere og søke etter informasjon som kan ha betydning for rekrutteringsprosessen.

Positiv særbehandling

Statens vegvesen verdsetter mangfold og ønsker en inkluderende arbeidsplass. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn vil få mulighet for positiv særbehandling. Les mer om positiv særbehandling på arbeidsgiverportalen.

Søkerlista er offentlig

Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Hvis vi ikke kan ta ønsket ditt til følge, tar vi kontakt med deg.

Har du spørsmål om stillingen?

Har du spørsmål om stillingen kan du kontakte seksjonssjef Heidi Øwre på tlf. 48214165.

Har du spørsmål til utfylling av elektronisk CV, kan du kontakte kundeservice hos Jobbnorge på e-post: kundeservice@jobbnorge.no eller ringe på tlf. 75 54 22 20.

Powered by Labrador CMS