LEDIG STILLING:

Advokat hos kommuneadvokaten

Søknadsfrist: 21.mai

Asker kommune er landets åttende største kommune med om lag 98 000innbyggere og 6 500 ansatte. Vi er stolte av arbeidsplassen vår, og har som visjon at vi sammen skal skape et nærere, mer aktivt og bærekraftig samfunn med respekt, raushet og nysgjerrighet. Vi har derfor med oss kommunens verdier nær, skapende, raus og modig i det arbeidet vi gjør. Asker kommune skal gi gode og likeverdige tjenester til innbyggerne, og er opptatt av nytenkning og utvikling.

Les mer om oss her.  


Søknadsfrist: 21.mai


Arbeidssted: Asker

Jobbtype: Fast/Heltid

Type stilling: Advokat



SØK STILLINGEN HER

Kommuneadvokaten er Asker kommunes interne advokatkontor med seks advokater, inkludert leder. Vi ønsker nå å styrke laget med ytterligere én advokat.

Kommuneadvokaten gir Asker kommune rettshjelp gjennom uavhengige juridiske råd og vurderinger, og representerer kommunen i rettstvister for domstolene og barneverns- og helsenemnda. Organisatorisk er kommuneadvokaten en seksjon underlagt direktør for Organisasjon, styring og utvikling.

Arbeidsoppgaver

Vi kan tilby arbeidsoppgaver som er både juridisk og samfunnsmessig interessante. Kommunen er en kompleks organisasjon som kommer i kontakt med svært mange rettsområder innenfor offentlig rett og privatrett, herunder generell og spesiell forvaltningsrett, anskaffelsesrett, kontraktsrett, erstatningsrett og arbeidsrett. Hos oss blir du en del av et lag som yter juridisk bistand innenfor alle disse, og som fører saker for alle rettsinstanser. Du som ansettes kan regne med en variert og bred portefølje. Arbeidsoppgavene vil inkludere rådgivning, prosedyreoppdrag for domstoler og barneverns- og helsenemnda samt foredrag innen sentrale rettsområder for kommunens virksomheter. Som advokat hos kommuneadvokaten må du samarbeide godt med oppdragsgivere i ulike sektorer og samtidig foreta selvstendige faglige vurderinger.Stillingen gir mulighet for å delta i en spennende tidsperiode for Asker kommune. Samfunnsutviklingen medfører økt samarbeid mellom kommunen og private aktører på flere tjenesteområder. Vi ser derfor spesielt etter deg som har kompetanse knyttet til juridiske problemstillinger i skjæringspunktet mellom offentlig rett og privatrett.

Arbeidssted er Asker sentrum.

Kvalifikasjoner

  • Juridisk embetseksamen eller mastergrad i rettsvitenskap med svært gode resultater.
  • Kunnskap om kommunal forvaltning og sentrale offentligrettslige områder.
  • Kompetanse knyttet til juridiske problemstillinger i skjæringspunktet og samspillet mellom offentlig rett og privatrett er ønskelig.
  • Kompetanse innen rettsområder som offentlige anskaffelser, plan- og bygningsrett/utbyggingsavtaler, entrepriserett og statsstøtte vil telle positivt.
  • Erfaring som advokat med større offentlige virksomheter som klienter, bakgrunn som dommer/dommerfullmektig og bred prosedyreerfaring vil telle positivt.

Personlige egenskaper

Vi søker deg som:

  • Har høy personlig og faglig integritet.
  • Har gode samarbeidsevner og rolleforståelse.
  • Har høy arbeidskapasitet og er serviceinnstilt.
  • Kan representere kommunen og kommuneadvokaten på en god og tillitsvekkende måte.
  • Er tydelig, strukturert og beslutningsdyktig og har god gjennomføringsevne.
  • Ønsker å være en bidragsyter til vårt faglige og sosiale arbeidsmiljø.

Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.

Vi tilbyr

  • En arbeidshverdag med varierte og interessante oppgaver innenfor mange fagområder.
  • En arbeidshverdag med ansvar, fleksibilitet og selvstendighet.
  • Deltakelse og innsikt i samfunnsutviklingen.
  • Relevant kompetanseheving.
  • Særdeles godt arbeidsmiljø.
  • Lønn etter avtale.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger.

Vi mener inkludering og mangfold er en styrke, og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn.

Alle søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jamfør Offentleglova § 25.Gyldig politiattest må fremlegges til stillinger der dette er et krav.Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av HK-dir (tidligere NOKUT), og godkjenning må dokumenteres.

Spørsmål om stillingen:

Thalina Kofoed Skramstad
Kommuneadvokat - seksjonsleder
90 01 85 67


Powered by Labrador CMS