LEDIG STILLING:

Kommuneadvokat

Søknadsfrist: 18.januar

Om arbeidsgiver

Indre Østfold kommune er en sammenslått kommune fra 1. januar 2020 av kommunene Askim, Eidsberg, Hobøl, Spydeberg og Trøgstad. Kommunen består per nå av seks kommunalområder som ledes av kommunedirektør og kommunedirektørens ledergruppe. Vi har sterke fagmiljøer med dyktige og motiverte medarbeidere med kontorplasser i de tidligere kommunebyggene. Kommunedirektøren, kommunedirektørens ledergruppe og deler av administrasjonen holder til på rådhuset i Askim sentrum, hvorav kommuneadvokaten også skal sitte.

Søknadsfrist: 18.januar

Arbeidssted: Askim 

Jobbtype: Kommuneadvokat

Type stilling: Fast

SØK STILLINGEN HER

Blir du vår nye Kommuneadvokat?

Vi søker etter en dyktig og engasjert advokat som skal være vår kommuneadvokat. Du skal bidra til å utvikle og styrke det juridiske fagmiljøet i kommunen, og du vil få ansvaret for et team bestående av jurister med bred juridisk kompetanse. Teamet skal levere innenfor flere ulike rettsfelter, herunder forvaltningsrett, kommunalrett, anskaffelsesrett, kontrakt/entrepriserett, eiendomsrett, erstatningsrett, helserett, barnerett med mer.

Sentrale oppgaver i stillingen innebærer rådgivning, intern opplæring, deltagelse i tverrfaglig samarbeid, samt å vurdere prosessrisiko i tvister og mulighetsrommet i regelverket. Du vil jobbe tett på kommunedirektøren og hennes ledergruppe, og gi støtte til ledere i hele organisasjonen. Stillingen vil være sentralt plassert i organisasjonen og rapporterer direkte til kommunedirektøren.

Vi ser etter deg som har forståelse for kommunens ansvar og oppgaver, og som kan bistå og representere kommunen på en tillitsskapende måte både internt og eksternt.

Indre Østfold kommune er i vekst, og for å tilpasse organisasjonen til utfordringene vi står ovenfor på kort og lang sikt, pågår det omstilling i organisasjonen. 

Arbeidsoppgaver

Kommuneadvokaten vil få ansvaret for 

  • at kommunens behov for juridisk kompetanse sikres 
  • å bidra med god juridisk rådgivning og utredning til kommunens virksomheter og selv føre saker for retten ved behov
  • å bidra til kompetanseheving for ledere og nøkkelpersoner
  • kommuneadvokatens ansatte

Du vil også ha prinsipalansvar for jurister som skal kvalifiseres til å få advokatbevilgning.

Kompetanse og erfaring

Du må ha

  • juridisk embetseksamen eller mastergrad i rettsvitenskap
  • advokatbevilling 
  • erfaring innenfor relevante rettsområder 
  • svært god norsk skriftlig og muntlig framstillingsevne 
  • solid erfaring med advokatvirksomhet, herunder prosedyre
  • god forståelse av offentlig sektor og erfaring innenfor et eller flere av nevnte rettsområder

Det er ønskelig at du har

  • ledererfaring
  • erfaring fra eller med kommunal sektor
  • god kunnskap om og forståelse for politiske beslutningsprosesser og samspillet mellom politikk og administrasjon

Om deg

Vi ønsker at du

  • har høy personlig og faglig integritet
  • har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • er løsningsorientert og har høy gjennomføringsevne
  • er analytisk, strukturert og har stor arbeidskapasitet
  • er trygg, faglig sterk og har god rolleforståelse

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Hvorfor velge oss?

  • Arbeidsoppgavene er juridisk og samfunnsmessig interessante og spenner over de fleste rettsområder innenfor både privatrett og offentlig rett. Stillingen er nyopprettet, og du vil i stor grad kunne være med på å forme stillingen selv.
  • Du får utfordrende og varierte arbeidsoppgaver og vil ta del i tverrfaglig samarbeid. I kommunen er vi utviklingsorienterte, og du vil få gode muligheter til å påvirke og utvikle fagområdet og kommunen. 
  • Indre Østfold kommune har gode pensjons- og forsikringsordninger, blant annet fritidsulykkeforsikring.
  • Gode parkeringsmuligheter utenfor rådhuset.
  • Lønn etter avtale.

Har du spørsmål om stillingen, kan du ta kontakt med

Vår rådgiver, Per Inge Hjertaker hos Hjertaker Aaberg AS. Telefon: +47 917 29 682 eller kommunedirektør, Wenche Folberg, Telefon: +47 959 85 438, E-post: wenche.folberg@io.kommune.no 

Generelle opplysninger

For å kunne behandle søknaden din på best mulig måte, ber vi deg fylle ut fullstendig CV, samt laste opp attester og vitnemål når du søker. Dokumentasjonen på tidligere praksis og erfaring, er viktig for beregning av din ansiennitet og lønnsplassering ved en eventuell ansettelse.

Søknaden sendes elektronisk via lenken «Søk stillingen» på denne siden.Har du spørsmål om utfylling av elektronisk søknad, kan du kontakte Jobbnorge på telefon 75 54 22 20.

Ved søknadsfristens utløp vil en offentlig søkerliste bli utarbeidet. Vær oppmerksom på at søkerens navn kan bli offentliggjort, selv om søker har bedt om unntak. En forespørsel om skjerming må begrunnes i søknaden. Dersom det vurderes at det ikke foreligger en særskilt grunn for unntak, vil søkeren bli varslet om dette. 

Indre Østfold kommune mener det er viktig med mangfold og vi oppfordrer alle som er kvalifiserte til å søke hos oss. 

Powered by Labrador CMS