ADVOKATJOBB:

Juridisk rådgiver

Søknadsfrist: 1. oktober

Åpen – kompetent – modig

Trondheim kommune er landets tredje største kommune, og Norges største arbeidsplass nord for Dovre med om lag 15 000 medarbeidere. Sammen jobber vi for å gi byens innbyggere gode helse- og velferdstjenester, oppvekst- og utdanningsmuligheter, kultur- og fritidstilbud og et godt bymiljø. Vi er stadig på utkikk etter nye, engasjerte og motiverte medarbeidere.

Trondheim kommune er en framtidsrettet og moderne arbeidsgiver som samarbeider med byens forsknings-, universitets- og høgskolemiljø. Hos oss finnes det spennende karrieremuligheter innen en svært bredt spekter av fagfelt. Mange av våre medarbeidere har hatt et langt og variert karriereløp internt i organisasjonen.

Les mer om Trondheim kommune på vår hjemmeside.


Søknadsfrist:
1. oktober


Arbeidssted:
Trondheim

Jobbtype: Juridisk rådgiver

Type stilling: Fast


SØK STILLINGEN HER

Bli kjent med Trondheim kommune

Ved Byggesakskontoret er det ledig en fast 100 prosent stillinger som juridisk rådgiver. Vi søker en faglig dyktig jurist i et spennende miljø hvor det er stort engasjement for byen vår.

Byggesakskontoret behandler innsendte byggesaker, klagesaker, tilsyn og ulovligheter i byen. Vår virksomhet fremgår i samspill mellom regelverk, faglig skjønn og politisk styring.

Byggesakskontoret er en kommunal enhet direkte underlagt Kommunedirektøren, og består i dag av et stort og kompetent tverrfaglig miljø med 60 engasjerte saksbehandlere, jurister og administrative ansatte. Kontoret legger stor vekt på å gi byens innbyggere en kvalitetsmessig og lik behandling i byggesaker.

Arbeidsoppgaver

  • Behandle klagesaker på byggesak
  • Utrede ulike problemstillinger og lage saksfremlegg som grunnlag for politisk beslutninger
  • Kvalitetssikre vedtak
  • Rådgiving i faglige prosesser, diskusjoner og konklusjoner

Kvalifikasjoner

  • Juridisk embetseksamen/master i rettsvitenskap
  • Juridisk arbeidserfaring vil være en fordel, men vi tar gjerne imot søknad fra deg som er nyutdannet
  • Arbeidserfaring fra offentlig sektor og god kunnskap om plan- og bygningsloven er en fordel

Personlige egenskaper

  • Vi søker deg som er selvstendig, beslutningsdyktig og som samtidig har gode samarbeidsevner
  • Vi er opptatt av profesjonell kundebehandling og god kommunikasjon med publikum
  • Vi vektlegger faglig engasjement, initiativ, godt humør og god fremstillingsevne
  • Kunne håndtere høyt arbeidstempo
  • God norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne

Vi tilbyr

  • Varierte og interessante arbeidsoppgaver i et bredt fagmiljø med engasjerte kollegaer
  • Stillingen gir mulighet for faglige utfordringer og vekst
  • Nye, moderne lokaler fra 2024
  • Lønn etter sentrale avtaler og Trondheim kommunes lokale avtaler
  • Kommunens pensjons- og forsikringsordninger
  • Fleksibel arbeidstid

Om søknadsprosessen

Trondheim kommune legger til rette for mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, religion, etnisitet, eller hull i CV-en. Trondheim kommune tilrettelegger arbeidsforholdene så langt det er mulig.

Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av NOKUT, og godkjenningen må dokumenteres.

Vi gjør oppmerksom på at søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jf. Offentleglova § 25.

Gyldig politiattest må fremlegges der det er påkrevd.

Vi gjør oppmerksom på at det ved behov vil gjennomføres bakgrunnssjekk.

Spørsmål om stillingen

Elisabeth Høyem
Bygningssjef
Telefon 90 88 42 10

Trine Aschim
Avdelingsleder Tilsyn, klage og juridisk kvalitetssikring
Telefon 90 10 85 55

Powered by Labrador CMS