ADVOKATJOBB:

Fagforbundet søker leder forbundsadvokatene

Søknadsfrist: 28. august

Fagforbundet er landets største arbeidstakerorganisasjon med 360 ansatte, tett oppunder 400.000 medlemmer og organiserer arbeidstakere i kommunale, fylkeskommunale, private og offentlige virksomheter, samt arbeidstakere i sykehusene. Fagforbundet arbeider for et samfunn preget av omtanke, solidaritet og samhold. Les mer på fagforbundet.no


Søknadsfrist: 28. august


Arbeidssted: Oslo

Jobbtype: Fast

Type stilling: Leder forbundsadvokatene


SØK STILLINGEN HER

En sentral medlemsfordel i Fagforbundet er tilgang til juridisk bistand relatert til arbeidsforhold. Forbundsadvokatene har særskilt kunnskap fra en rekke arbeidsjuridiske fagområder, i tillegg til erfaring fra advokatvirksomhet og domstolene. Advokatene har faglig kompetanse til å gjennomføre rettsprosesser helt frem til Høyesterett.

Forbundsadvokatene har spisskompetanse innen arbeidsrettslige problemstillinger, og har vunnet flere sentrale prinsippsaker i rettsapparatet for sine medlemmer.

Forbundsadvokatene gir i tillegg juridisk rådgivning innad til forbundets administrasjon og til forbundets politiske ledelse. Avdelingen har også ansvar for veiledning- og juridisk opplæring overfor seniorrådgivere ved kompetansesentrene, - som er forbundets regionale rådgivningskontorer.

Fagforbundet søker leder for Forbundsadvokatene, Fagforbundets juridiske kontor. Avdelingen har i dag 5 advokater, 2 advokatfullmektiger, en rådgiver, en advokatassistent og en advokatsekretær.

Ansvars- og arbeidsoppgaver:

  • Utvikle strategien for det juridiske fagfeltet i Fagforbundet.
  • Fag- og personalansvar for ansatte i avdelingen.
  • Sikre god kunnskaps- og kompetansedeling i avdelingen.
  • Lede, utvikle og motivere medarbeiderne; sørge for at den enkelte medarbeider får mulighet til faglig og personlig utvikling.
  • Sørge for at avdelingen til enhver tid innehar riktig kompetanse.
  • Være et ansikt utad i prinsipielt viktige saker og arbeidsrettslige problemstillinger.
  • Sikre godt samarbeid med kompetansesentrene ute i regionene.
  • Sikre et godt samarbeid med LOs juridiske avdeling som ekstern samarbeidspartner.
  • Være en proaktiv bidragsyter i ledergruppen og sørge for å få frem relevante juridiske problemstillinger til ledergruppen.

Ønskede kvalifikasjoner og personlige egenskaper:

  • Bred juridisk kompetanse knyttet til arbeidsrettslige problemstillinger.
  • God kjennskap til forhandlings- og prosedyrevurderinger av saker.
  • Advokatbevilling, evt. dommererfaring.
  • Erfaring med kollektiv- og individuell arbeidsrett.
  • Evne og vilje til å prioritere tid til ledelse av avdelingen.
  • Ønske å arbeide i en organisasjon med et tydelig verdigrunnlag.
  • Svært gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner, erfaring med å tilpasse og formidle budskap til ulike målgrupper.
  • Tydelig team- og samspillsorientert.
  • Involverende og delegerende lederstil.
  • Smidig med evne til å skape engasjement, dialog og godt samarbeid.
  • Vilje og mot til å stå i front og til å utfordre med evne til å fatte beslutninger.
  • God formidler med pedagogiske evner.
  • Nysgjerrig på utviklingstrekk og trender innen arbeidsrett.

For mer informasjon om stillingen ta fortrolig kontakt med
Ole Petter Melleby i ISCO Group
på telefon 22 06 87 00 eller 412 23 030.

Registrer søknad og CV snarest og senest innen 28. august 2022 på iscogroup.no.

Powered by Labrador CMS