LEDIG STILLING:

Er du vår nye saksbehandler til Advokatnemndas sekretariat?

Søknadsfrist: snarest

Om arbeidsgiver

Advokatforeningen er advokatenes profesjons- og interesseorganisasjon i Norge. Vi arbeider for en advokatbransje med høy faglig standard, god yrkesetikk og gode rammevilkår. Foreningen gjør et omfattende arbeid for å fremme rettssikkerhet og sikre gode rettsstatlige prinsipper. Vi teller 45 engasjerte medarbeidere og holder til i nye, moderne lokaler i Universitetsgata – midt i Oslo sentrum.

Søknadsfrist: Snarest

Arbeidssted: Oslo

Jobbtype: Saksbehandler

Type stilling: Fast

SØK STILLINGEN HER

Er du vår nye saksbehandler til Advokatnemndas sekretariat?

Vil du bruke din erfaring som saksbehandler i et faglig sterkt og engasjert arbeidsmiljø? Vi søker en strukturert og ansvarsbevisst saksbehandler i fast stilling til sekretariatet for Advokatnemnda. Som saksbehandler vil du ha en sentral rolle i saksforberedelsen – du sørger for at sakene er godt opplyst og tilrettelagt for nemndas behandling.

Advokatforeningen har sekretariatsfunksjon for Advokatnemnda, som ble etablert da advokatloven trådte i kraft 1. januar 2025. Advokatnemnda har som oppgave å avgjøre disiplinærsaker mot advokater og å behandle klager over Advokattilsynets avgjørelser. Advokatnemnda er et uavhengig forvaltningsorgan, og virksomheten er regulert i advokatloven og advokatforskriften.

Vi har vært gjennom et spennende år med implementering av nytt regelverk, og ønsker nå å styrke teamet med en saksbehandler som primært vil jobbe med løpende saksforberedelse og saksoppfølging for Advokatnemnda. Arbeidet innebærer håndtering av en betydelig saksmengde og overholdelse av frister, samt veiledning av sakens parter og tett kontakt med nemndas medlemmer og juristgruppen i teamet.

Hos oss blir du en del av et team som arbeider med advokatetikk og disiplinærordningen for advokater, og som ivaretar sekretariatsfunksjonen for Advokatnemnda. Teamet består for tiden av 6 advokater/advokatfullmektiger og 5 saksbehandlere, og du vil inngå i et godt, engasjert og aktivt fagmiljø.

 Sentrale arbeidsoppgaver:

  • Løpende saksbehandling for Advokatnemnda

  • Veiledning til sakens parter

  • Kontakt med nemndas medlemmer

  • Andre arbeidsoppgaver ved behov

 Kvalifikasjoner:

  • Erfaring fra saksbehandling, gjerne fra offentlig forvaltning

  • Fullført høyere utdanning

  • Relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet

  • Svært gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig

  • Gode digitale ferdigheter og trygg i bruk av saksbehandlingssystemer

Personlige egenskaper:

  • Effektiv, strukturert og systematisk

  • God evne til å prioritere og holde oversikt i en travel hverdag

  • Serviceorientert med gode kommunikasjonsevner

  • Gode samarbeidsevner

  • Evne til å tenke forbedring/effektivisering

  • Bidrar aktivt til et godt arbeidsmiljø

 Vi kan tilby:

  • Et sterkt fagmiljø

  • Konkurransedyktige betingelser

  • Nye og moderne lokaler midt i Oslo sentrum

  • Et godt og trivelig arbeidsmiljø

  • Gode pensjons- og forsikringsordninger

  • Fleksibel arbeidstidsordning

  • Lønn og tiltredelse etter avtale

Dersom dette høres interessant ut, send oss din søknad med CV, vitnemål og attester via finn.no.

Søknadene vil bli vurdert fortløpende, og vi ber om at de sendes inn snarest mulig.

Spørsmål om stillingen

Amna Avdagic, leder av Advokatnemndas sekretariat, 93 26 99 96

Powered by Labrador CMS