ADVOKATJOBB:

BDO Trondheim søker managere til nyetablert satsning på finansiell og økonomisk rådgivning

Søknadsfrist: Snarest

BDO er et internasjonalt rådgivnings- og revisjonsselskap med kontorer over hele Norge. Vi har et bredt og sterkt fagmiljø, med inngående bransjekunnskap. Med mer enn
40 000 store og små virksomheter som kunder har vi opparbeidet en unik forståelse for norsk nærings- og samfunnsliv.

Hver dag går vi på jobb for å gjøre en forskjell. En forskjell for virksomheter som trenger en samarbeidspartner som kan gi råd, innsikt og skape trygghet for at beslutninger tas på riktig grunnlag.

Vi jobber tett på kundene og hverandre, og er genuint opptatt av å skape et godt arbeidsmiljø. Vi støtter medarbeidernes personlige utvikling, og gjør det mulig for alle medarbeidere å realisere gode ideer og initiativer.


Søknadsfrist: Snarest


Arbeidssted: Trondheim

Jobbtype: Manager finansiell og økonomisk rådgiving

Type stilling: Fast


SØK STILLINGEN HER

Ønsker du å være med på oppstarten av en ny og spisset satsning hos et av Trondheims fremste kompetansemiljøer?

Finansiell og økonomisk rådgivning har alltid vært i kjernen av BDOs virksomhet, og vår nyetablerte satsning er en videreføring og spissing av mange års erfaring og kompetanseutvikling.

Finansiell & Økonomisk Rådgivning er en satsning på tverrfaglige team med medarbeidere og partnere fra revisjon, regnskap, rådgivning og advokat med erfaring og spisskompetanse til å bistå virksomheter til å håndtere forandringer, utfordringer og muligheter på økonomi- og finansområdet.

Finansiell & Økonomisk Rådgivning tilbyr spisskompetanse innen rapportering og konsernregnskap, implementering av IFRS, håndtering av endringer som følger av endringer i regnskapsstandarder og lovkrav og attestasjonstjenester av eksempelvis bærekraftsrapportering. Vi bistår med forberedelse til og gjennomføring av børsnoteringer, gjennomføring av omorganiseringer og håndtering av regnskapsmessige følger av transaksjoner.

For å spisse satsningen og imøtekomme en økt etterspørsel etter våre tjenester søker vi etter ambisiøse, kompetente og offensive managere til vårt tverrfaglige team i Trondheim som kan bidra til å styrke satsningen og skape verdier for våre kunder.

Som manager på Finansiell & Økonomisk Rådgivning får du en variert og utfordrende stilling med gode faglige og personlige utviklingsmuligheter. Du vil være en faglig spydspiss i et tverrfaglig team preget av ekte engasjement og høy kompetanse – og et inkluderende miljø; kollegaer som gir av seg selv, støtter hverandre og som ønsker å prestere best mulig.

Av bakgrunn tror vi du har operativ erfaring som controller/økonomisjef, eller tilsvarende erfaring som rådgiver. Du har gjerne også erfaring fra revisjon eller regnskap. I bunn har du en mastergrad innen økonomi/finans/regnskap eller tilsvarende, med gode akademiske resultater. Du har sterke analytiske egenskaper og har relevant spisskompetanse innen et eller flere av områdene: GRS og/eller IFRS, børsnoteringer, omorgansieringer og transaksjoner, spesifikke regnskapsstandarder og lovkrav som f.eks rentebegrensningsregler.

Dine holdninger og adferd gjenspeiler samarbeidet i et godt drevet team, der alle har respekt for hverandres oppgaver og motiveres ekstra av godt samarbeid i gruppa. Du er pålitelig, ryddig og nøyaktig og motiveres av å lede andre faglig sterke ressurser.

Og hvem er vi?

BDO har 1800 ansatte ved over 70 kontorer i Norge, hvorav nærmere 200 i Trondheim Vi er en del av et internasjonalt selskap til stede i 160 land, som vi kombinerer med lokalt nærvær. Vi tilbyr en jobb i moderne lokaler på Lerkendal, med høy faglig kompetanse og flere tjenesteområder, som gir en unik mulighet for å jobbe med spennende oppgaver. Vi er en av regionens største kompetansemiljøer innenfor Regnskap/BSO, Revisjon, Advokat, Rådgivning og Digital.

Vi har konkurransedyktige betingelser både hva lønn, pensjon og forsikringer angår. BDO har i flere år blitt rangert som en av landets beste arbeidsgivere av Great Place To Work, og vi legger mye vekt på å gi medarbeiderne våre gode muligheter til sosialt samvær, jobbsamlinger og andre hyggelige aktiviteter.

Høres dette interessant ut?

Da håper vi at du sender inn en søknad via vårt søknadsskjema. Last opp din CV, søknadsbrev og andre relevante attester. Benytt søknadsbrevet til å beskrive din motivasjon for stillingen og hva du ønsker å bidra med.

SØKNADSFRIST: 16. JANUAR 2022

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson: Frode Kristiansen
Stillingstittel: Leder av rådgivning i Midt-Nord
Telefon: 982 06 368

Powered by Labrador CMS