LEDIG STILLING:
Advokat
Søknadsfrist: 16. oktober
Kommuneadvokaten er Asker kommunes interne advokatkontor med syv advokater, inkludert leder. Kommuneadvokaten gir Asker kommune rettshjelp gjennom uavhengige juridiske råd og vurderinger, og representerer kommunen i rettstvister for domstolene og barneverns- og helsenemnda.
Organisatorisk er kommuneadvokaten en seksjon underlagt direktør for Organisasjon, styring og utvikling.
Arbeidsoppgaver
Vi kan tilby arbeidsoppgaver som er både juridisk og samfunnsmessig interessante. Kommunen er en kompleks organisasjon som kommer i kontakt med svært mange rettsområder innenfor offentlig rett og privatrett, herunder generell og spesiell forvaltningsrett, anskaffelsesrett, kontraktsrett, erstatningsrett og arbeidsrett. Hos oss blir du en del av et lag som yter juridisk bistand innenfor alle disse, og som fører saker for alle rettsinstanser. Du som ansettes kan regne med en variert og bred portefølje. Arbeidsoppgavene vil inkludere rådgivning, prosedyreoppdrag for domstoler og barneverns- og helsenemnda samt foredrag innen sentrale rettsområder for kommunens virksomheter. Som advokat hos kommuneadvokaten må du samarbeide godt med oppdragsgivere i ulike sektorer og samtidig foreta selvstendige faglige vurderinger.
Stillingen gir mulighet for å delta i en spennende tidsperiode for Asker kommune. Samfunnsutviklingen medfører økt samarbeid mellom kommunen og private aktører på flere tjenesteområder. Vi ser derfor spesielt etter deg som har kompetanse knyttet til juridiske problemstillinger i skjæringspunktet mellom offentlig rett og privatrett. For særlig kvalifiserte søkere uten bevilling kan en fullmektigstilling vurderes.
Arbeidssted er Asker sentrum.
Kvalifikasjoner
Vi ser etter en ny kollega med:
- Solide juridiske kunnskaper og svært gode eksamensresultater. Kopi av vitnemål og/eller karakterutskrift fra alle juridiske eksamener skal vedlegges søknaden
- Kunnskap om kommunal forvaltning og sentrale offentligrettslige områder.
- Kompetanse knyttet til juridiske problemstillinger i skjæringspunktet og samspillet mellom offentlig rett og privatrett er ønskelig.
- Kompetanse innen rettsområder som offentlige anskaffelser, plan- og bygningsrett/utbyggingsavtaler, entrepriserett og statsstøtte vil telle positivt.
- Erfaring som advokat/advokatfullmektig med større offentlige virksomheter som klienter, bakgrunn som dommer/dommerfullmektig og bred prosedyreerfaring vil telle positivt.
Personlige egenskaper
Vi søker deg som:
- Har høy personlig og faglig integritet.
- Har gode samarbeidsevner og rolleforståelse.
- Har høy arbeidskapasitet og er serviceinnstilt.
- Kan representere kommunen og kommuneadvokaten på en god og tillitsvekkende måte.
- Er tydelig, strukturert og beslutningsdyktig og har god gjennomføringsevne.
- Vil være en bidragsyter til vårt faglige og sosiale arbeidsmiljø, og komplementerer seksjonen på en god måte.
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Vi tilbyr
- En arbeidshverdag med varierte og interessante oppgaver innenfor mange fagområder.
- En arbeidshverdag med ansvar, fleksibilitet og selvstendighet.
- Deltakelse og innsikt i samfunnsutviklingen.
- Relevant kompetanseheving.
- Særdeles godt arbeidsmiljø.
- Lønn etter avtale.
- Gode pensjons- og forsikringsordninger.
Spørsmål om stillingen
Thalina Skramstad, 90 01 85 67